Bagażnik dachowy to doskonały sposób na zwiększenie przestrzeni załadunkowej samochodu bez utraty komfortu jazdy. Aby box był w nienagannym stanie przez długie lata, wymaga on jednak odpowiedniej pielęgnacji. Jak powinna ona przebiegać? Sprawdź, jak dbać o bagażnik dachowy, żeby służył Ci przez wiele sezonów.
Jak dbać o box dachowy?
Ze względu na swoje położenie bagażnik dachowy wystawiony jest na szkodliwe działanie czynników atmosferycznych. Ma on do czynienia z deszczem, śniegiem, błotem, promieniami słonecznymi, piaskiem, czy ptasimi odchodami. Nic więc dziwnego, że bagażnik szybko ulega zabrudzeniu, a co za tym idzie, wymaga regularnego mycia przy użyciu odpowiednich środków.
Jak najlepiej umyć bagażniki dachowe? Możesz to zrobić na tradycyjnej, bezdotykowej myjni samochodowej. Używając myjki ciśnieniowej, z łatwością usuniesz wszystkie zabrudzenia. W tym celu możesz też wykorzystać detergenty przeznaczone do mycia karoserii auta.
Kiedy już umyjesz bagażnik, pomyśl również o jego nawoskowaniu. Cienka warstwa specjalistycznego preparatu pozwoli Ci ochronić box przed zabrudzeniami oraz ułatwi następne czyszczenie. Pamiętaj też o pielęgnacji zamków, które stosowane są w bagażnikach. Przyda Ci się do tego aerozol do aplikacji smarów – zabezpieczy on mechanizm oraz usprawni działanie zamków. Analogicznie możesz postąpić z zawiasami.
Jak przechowywać bagażnik dachowy?
Kolejną ważną kwestią w kontekście pielęgnacji bagażników dachowych jest jego odpowiednie przechowywanie. To istotne, ponieważ w ten sposób możesz zabezpieczyć bagażnik przed korozją. Wilgotna piwnica albo garaż nie są najlepszym środowiskiem dla boxów, z tego powodu warto użyć preparatów o właściwościach antykorozyjnych, aby zabezpieczyć metalowe elementy przed rdzą.
W momencie, w którym zdemontujesz bagażnik w celu schowania go do garażu, musisz go odpowiednio przygotować. Umyj box przy pomocy wody z dodatkiem łagodnych detergentów, unikaj tych, które mają w swoim składzie alkohol, chlor lub amoniak.
Nie zapomnij też o zabezpieczeniu belek przed brudem i korozją. W tym celu (po ich demontażu) przetrzyj je czystą szmatką nasączoną odpowiednim preparatem.